**Analista de Exportación e Importación**:- Experience Level: Individual Contributor- Job Type: Full-Time- Location: Costa Rica - Heredia, CR- Requisition ID: 5630**Nature of the position**:It is responsible for executing tasks related to import and export processes,ensuring that they meet the internal requirements of our clients, government and efficiency requirements.**Main tasks and responsibilities**:- Execute tasks related to the company's export process and assistance tasks to the import process, ensuring compliance with government and efficiency requirements.- Prepare the necessary documentation and carry out the pertinent procedures to comply with the company's exports in accordance with the daily shipment schedule; ensure that imported goods enter the country according to the estimated dates.- Prepare customs declarations.- Verify sales order quality codes to confirm shipping and packaging requirements stipulated by customers.- Through the check sheet of each shipment, guarantee that all the requirements required for it are being met, which depend directly on their work.- Coordinate the logistics of exports and imports with the different transport companies and customs agencies; notify the client of the shipment of the cargo if required.- Control export and import documentation, check it and its corresponding file.- Send photocopies of invoices and policies to accounting when applicable.- Keep the book of operations for Procomer updated.- Send PROCOMER the corresponding and null customs declarations without transmitting, as well as monthly and daily reports to the respective Customs and the null declarations transmitted to them; follow up on the corresponding resolutions.- Keep control of the services received by the different customs agencies, corroborating that they were actually provided.- Send samples, machinery, equipment or documents abroad.- Coordinate the output of chemical waste, destruction and donations.- Carry out other related tasks of the position.**Job Requirements**:- Bachelor's degree in Customs Administration, International Trade or related field.- Bilingual Spanish - English, oral and written in at least 70%.- Advanced knowledge in office computer packages, Windows, Excel, others.- Ability to identify potential problems and implement corrective actions.- Bargaining power.- Ability to maintain attention and concentration.- Analytical and problem solving skills.**Naturaleza del puesto**:Es responsable de ejecutar labores relacionadas con los procesos de importación y exportación,velando que los mismos cumplan con los requisitos internos, de nuestros clientes,gubernamentales y de eficiencia requeridos.**Principales tareas y responsabilidades**:- Ejecutar labores relacionadas con el proceso de exportación de la empresa y labores asistenciales al proceso de importación, velando por el cumplimiento de los requisitos gubernamentales y de eficiencia requeridos.- Confeccionar la documentación necesaria y realizar los trámites pertinentes para cumplir con las exportaciones de la empresa de acuerdo con la programación de embarques diaria; velar porque las mercaderías de importación ingresen al país de acuerdo con las fechas estimadas.- Confeccionar las declaraciones aduaneras.- Verificar los códigos de calidad de las órdenes de venta para confirmar los requisitos de embarque y empaque estipulados por los clientes.- Mediante la hoja de chequeo de cada embarque, garantizar que se están cumpliendo todos los requisitos requeridos para el mismo, que dependan directamente de su labor.- Coordinar la logística de las exportaciones e importaciones con las diferentes compañías transportistas y agencias de aduana; notificar al cliente el envío de la carga si le es requerido.- Controlar la documentación de exportación e importación, chequeo de la misma y su correspondiente archivo.- Mantener actualizado el libro de operaciones para Procomer.- Llevar control de los servicios recibidos por las diferentes agencias de aduana corroborando que realmente se prestaron los mismos.- Realizar los envíos de muestras, maquinaria, equipo o documentos al exterior.- Coordinar la salida de desechos químicos, destrucciones y donaciones.- Realizar otras labores afines propias del cargo.**Requisitos del puesto**:- Bachiller de la carrera en Administración Aduanera, Comercio Internacional o carrera afín.- Bilingüe Español - Inglés, oral y escrito en al menos un 70%.- Conocimiento avanzado en paquetes computacionales de oficina, Windows, Excel, otros.- Capacidad de identificar problemas potenciales e implementar acciones correctivas.- Capacidad de negociación.- Habilidad para mantener la atención y la concentración.- Habilidad analítica y de resolución de problemas.Qorvo is an E-Verify Employer. For more information, please see the Right to Work and E-Verify Participation posters.